Manapság sajnos többször kapunk spam üzenetet, mint valódi, személyes, kapcsolatépítő megkeresést. De mikor is beszélünk spamről a LinkedIn automatizálásban?
LinkedIn spam üzenetei
A spam fogalmát gyakran összekeverik az automatizált üzenetküldéssel, pedig a kettő korántsem ugyanaz. A spamek kéretlen, eladást szolgáló szöveges, nem személyre szabott üzeneteket takarnak, amelyeket nagyobb tömeg számára címeznek a cégek megbízottjai.
Abból kifolyólag, hogy LinkedInen bárki megkereshet bárkit – a címzetten múlik, hogy elolvassa-e az üzenetet, vagy sem. Nem árt azonban tudni, hogy a beállítások menüpontban egyre többen letiltják a lehetőségét annak, hogy mások felvehessék velük a kapcsolatot.
Honnan ismerhető fel a spam üzenet?
- Olyan országból keresnek meg minket, ahol senkit nem ismerünk.
- Olyan országból keresnek meg minket, ahol vannak már ismerőseink, vagy van bármilyen kapcsolatunk.
- Olyat kínálnak, amellyel etikailag azonosulni tudunk.
- Olyasmit kínálnak, amire szükségünk lehet, vagy, amivel foglalkozunk, de az üzenet teljesen abszurd/irreleváns ajánlatot takar.
- Az üzenetek eladást szolgálnak, de nem személyre szabottak.
- Az üzenet magyartalanul van megfogalmazva, esetenként helyesírási hibáktól hemzseg.
Hogyan működik a direkt megkeresés?
Ebben az esetben olyan személyeket jelölünk be, akik segíthetnek nekünk, vagy, akiknek mi tudunk segíteni.
Mindez történhet úgy, hogy a LinkedIn keresőjében kulcsszavakra keresünk rá, majd a kapott találati listát szűkítjük a megfelelő szűrőkkel annak érdekében, hogy megtaláljuk a számunkra leginkább releváns ügyfeleket.
Ilyenkor a potenciális ügyfél profilján érdemes előre feltérképezni a pozícióját, elolvasni a posztjait, esetleg kommentelni hozzájuk; néha ugyanis ennyi is elegendő ahhoz, hogy beinduljon egy kapcsolat.
A bemutatkozó szöveg szerepe
A meghívó küldése mellé érdemes olyan bemutatkozást írni, amely kapcsolódik a címzett igényeihez, tehát személyre szabottan kifejti, miben tudunk neki segíteni. Ne felejtsük el, hogy üzenetünk tartalmának 300 karakterbe bele kell férnie.
A címzettünk, szinte biztosan le fogja ellenőrizni, kik vagyunk, hol és mióta dolgozunk, így az alábbi pontokat az üzenetküldést megelőzően ajánlatos rendbe tenni:
- a kép alatti bemutatkozó szöveget,
- illetve a LinkedIn profil többi részét is.
Automatizálási szoftver szerepe a LinkedInen
Az automatizálási szoftver LinkedIn-en leginkább a meghívó küldésnél, valamint az azt követő kommunikációban tud segíteni.
Az automatizált üzenetek a spammel ellentétben értékes beszélgetéseket indíthatnak el az ügyfélkörrel, amennyiben megfelelően használjuk azokat. Saját márkaépítésünk érdekében emiatt nélkülözhetetlen, hogy a LinkedInen küldött üzeneteink relevánsak és személyre szabottak legyenek, ezzel elkerülve a spam jellegű megítélést.
A LinkedIn Sales Navigator szerepe
A célzott keresés a LinkedInen Sales Navigator-ral történik. A beépített szoftver lehetővé teszi, hogy be tudjuk azonosítani a számunkra ideális ügyfélprofilokat (ICP-ket), illetve olyan célcsoportokat keressünk, akiknek leginkább segíteni tudunk.
A Sales Navigator-ban elvégzett szűrések és keresések menthetők, valamint listák építhetők belőlük, amelyek kulcsfontosságúak lehetnek a későbbi automatizált kommunikáció során. Itt már kontextusfüggő üzeneteket kell megfogalmaznunk, beleértve a meghívó utáni és a meghívó elfogadását követő üzeneteket is.
A LinkedIn korlátozásainak betartása
Amikor kampányokat indítunk, nagyon fontos, hogy betartsuk a LinkedIn napi és heti korlátozásait, ugyanis a platform komolyan veszi a felhasználók védelmét. A korlátok be nem tartása, – különösen, abban az esetben, ha egy ügynökség kezeli az accountokat – kockázatot jelenthet az ügyfelek LinkedIn profiljára nézve. Csak a LinkedIn szabályainak szigorú betartásával van lehetőségünk eredményesen leadeket generálni.
SUBMIT YOUR COMMENT