Mai bejegyzésünkben a leadgenerálásról, valamint a marketing- és a sales-automatizálásról lesz szó közérthető nyelven. Arról fogok írni, hogyan kapcsolódik az offline esemény a marketing-automatizáláshoz, és hogyan lehet őket szinergiába hozni.
Mindannyian szervezünk offline eseményeket, amin lehet leadeket szerezni, vagy amiken gondozhatjuk a már meglévő leadeket. A rendezvényeknek többféle típusa van, például konferencia, workshop, meet up vagy üzleti reggeli, ebéd vagy vacsora. A cél a kapcsolatépítés és az edukálás, hosszabb távon pedig persze az értékesítés. Ezek az események a márkánkat is építik. Ritkán tartunk termékbemutatót is, de erre most nem térek ki.
A leadeket háromszintű kommunikáció keretében gondozhatjuk. Létezik a pre event (esemény előtti), az on event (esemény közbeni) és a post event (esemény utáni) kommunikáció.
1. Az offline esemény előtti (pre event) kommunikáció
Az első lépés az, hogy a marketinges „feldobja” a témát az összes csatornán. Vannak olyan ügyes marketingesek is, akik a PR-ben is jók, és ki tudják provokálni, hogy a média is foglalkozzon a témával. Egy cég igénybe veheti erre a célra az összes inbound marketing eszközét: a saját hírlevelét, blogját és közösségi média felületeit, amik ráadásul ingyenesek. Ha új leadeket akarunk generálni, akkor reklámmal tovább lehet erősíteni a megjelenéseket.
A leaddel az online regisztráció során kerülünk kapcsolatba, amikor rendszerüzeneteket kap, mi pedig információkat gyűjtünk róla. Egyrészt konkrét adatokat, hiszen kitöltötte az online formot, másrészt pedig rögzítjük, hogyan viselkedett a weblapon.
2. Az eseményen történő kommunikáció (on event)
Ha online regisztrált a lead, akkor QR-kóddal vagy más módszerrel sokkal könnyebben becsekkolhat, mintha papíron kellene kikeresgélni az adatait. Később is látjuk, hogy ott volt egy adott eseményen, tudjuk szűrni. A tevékenységeit is meg lehet jelölni digitálisan: átvette például a reklámanyagot, részt vett egy játékban vagy sorsoláson.
Ezeket az adatokat digitálisan hozzákapcsolhatjuk a profiljához, amiben egyebek mellett az is szerepel, hogyan került a weblapra, mit nézett meg ott, mikor regisztrált az eseményre. Látjuk azt is, visszatért-e a site-ra, milyen e-maileket kapott, és hogy reagált rájuk.
3. Esemény utáni (post event) kommunikáció
Ezt csináljuk a leginkább, de sokszor rosszul. Sokan csak egy follow up e-mailt küldenek, amiben megköszönik a részvételt, és azonnal értékesíteni is próbálnak. Ilyenkor pedig még nincs elég információnk, nem tudjuk, a lead valóban érdeklődik-e.
További e-mailekre van szükség, és össze kell gyűjtenünk minden viselkedési adatot. Szegmentálni kell és további csalikat kiküldeni, hogy a lead-scoring növekedjen, és később nagyobb eséllyel tudjunk értékesíteni a leadnek.
A felsorolt példákból is látszik, hogy marketingautomatizálással olyan dolgokat tudunk véghezvinni, ami manuálisan vagy lehetetlen, vagy nagyon nehéz lenne. Sok cég ma is papíros megoldást alkalmaz, kérdőíveket vagy részvételi lapokat. Ember legyen a talpán az a marketinges, aki fel tudja dolgozni ezt az információt, és hozzá tudja kapcsolni a válaszokat a leadhez.
A jó megoldás az, ha digitális megoldásokat tudunk az offline eseményhez kapcsolni. Így tehetünk szert kellő mennyiségű információra ahhoz, hogy erősíteni tudjuk a sales-t.
SUBMIT YOUR COMMENT