Mitől lesz hatékony és eredményes a content marketing?

Picture of Damjanovich Nebojsa

A folyamatosság elengedhetetlen a content marketingben. Kulcsfontosságú a marketing automatizáláshoz, mert ha nincs tartalom, akkor nincs mit automatizálni.

 

Folyamatos content marketing – mi nem tartozik bele?

 

Nem beszélhetünk folyamatos content marketingről, ha havonta csak egy készül az alábbiakban felsoroltakból és mellettük nincs semmi más:

-          Havi egy hírlevél

-          Heti 1-2 poszt a Facebookon

-          Havi 1 blog poszt

-          Havi 1 podcast

Ezek nagyon kevés interakciót fognak biztosítani és nem elegendőek bármilyen komolyabb eredményhez.

 

Milyen problémákat okoz a content marketing hiánya?

 

Sok cég azt hiszi, hogy ez elegendő, és amikor nincsenek vagy gyengék az eredmények, akkor természetesen a content marketinget hibáztatják vagy rosszabb esetben a marketingest.

Ennyi aktivitás sajnos nem fogja biztosítani a website vagy a landing oldalak látogatottságát. Nem ad alapot a lead generáláshoz, nem lesz elegendő lead a tölcsér elején. Ha kevés a lead, akkor még kevesebben fognak tovább haladni a sales tölcsérben, így az egészből kevés marketing kvalifikált lead, illetve sales kvalifikált lead lesz. Végül pedig, ez kevés új ügyfelet fog eredményezni.

A content marketing nem lehet öncélú vagy spam jellegű!

Spam jellegű akkor lesz, ha csak a termékek promotálására és az akciókra fókuszálunk. Netán ugyanazokat a dolgokat ismételjük egymás után és a mondanivalónknak nincs értéke az olvasók számára.

Ha az olvasók valamiben értéket találnak, akkor fognak reagálni, megosztani, kattintani, olvasni. Mindig értéket kell nyújtani, edukálni, azaz segíteni a célcsoportunknak. A kulcsszó talán az edukálás és a segítség. Szerintem a sales átalakulóban van, és aki segít, az elad.

 

Mire nincs szüksége a célcsoportunknak?

 

- A cégünk bemutatására: ha például hírlevelet küldünk, ne a bemutatkozással kezdjünk;

- az újonnan vásárolt eszközeink vagy díjaink bemutatására: ez persze segít a PR-ben, de a sales-ben nem;

- termékbemutatókra;

- állandó akciózásra: drágábban is megveszik a termékünket, csak fel kell kelteni az érdeklődésüket.

 

Mire van szüksége a célcsoportunknak?

 

A célcsoportunknak válaszokra van szüksége a szakmai kérdésekben. Ha ismerjük a közönségünket, ismerjük a termékünket és a szolgáltatást, amit el szeretnénk adni, akkor nem kérdés, hogy mi vagyunk a szakértők ezen a területen, tehát mi tudunk válaszolni a kérdésekre.

A célcsoportunknak szüksége van segítségre:

- A napi munkafolyamataikban. Most nem a teljes munkafolyamatban gondolok, olyan segítségre, ahol átveszünk tőlük feladatokat, hanem egy-egy olyan részterületre, ahol ők maguk tudják  javítani a munkafolyamataikat.

- Szükségük van ötletekre, tippekre abban, amiben erősek vagyunk és tudnánk segíteni.

- Szükségük van továbbá trendekre, hogy fel tudjanak készülni arra, ami következik.

 

Hogyan néz ki a jó content marketing terv?

 

Ez egy átlag, mindenféle iparágra. Valahol talán kevesebb lesz, máshol több.

- Szükség van heti 1 - 2 blog posztra vagy más cikkre, attól függően, hogyan néz ki a website struktúrája. Ezt egyébként vendég cikként is felhasználhatjuk abban az esetben, ha nem a cégünkről vagy a termékről szól, hanem arról, hogy a termék vagy a szolgáltatás milyen problémát tud megoldani. A cikknek önmagában kell tudnia segíteni az olvasóknak.

- A cikket optimalizálni kell keresőre.

- A cikket minimum ötféleképpen kell előkészíteni, hogy posztolni tudjuk azt. B2B-ben nem kérdés, hogy a Facebook és a LinkedIn az, ahol posztolni kell, akár napi szinten. Az Instagram is fontos lehet persze, kérdés, hogy ki a célcsoport.

- Hetente vagy kéthetente megjelenő hírlevélre lesz szükség, ami tartalmazza a cikkeket és egyéb ötleteket, amit csak adni tudunk. A hírlevélnek maximum 20%-a legyen önreklám, felhívás egy eseményre vagy más olyan dologra, ami számunkra fontos.

- Legyünk aktívak a vendégcikk írásban. Erre vannak különleges szoftverek, amelyeket szinte, mint szoftverszolgáltatást lehet használni. Feltölteni a cikkeket, kiválasztani az országokat, kiválasztani a témákat és elküldeni ezeknek a portáloknak, hogy meg tudják jeleníteni. Majd a végén elemezni is tudjuk az eredményeket, hogy hogyan történt a megjelenés, stb. Újra ismételnem kell magam, hogy a cikk csak akkor lesz megjelenítve bárhol is, hogyha nem önreklámról van szó, nem reklám jellegű, hanem olyan cikk, ami segíteni tud az olvasónak.

- Legyünk aktívak PR-ben is. Minimum negyedévente szükséges egy cikk, ami érdekelheti a médiát és persze a célközönségünket. Ennek készítését akár külsős cég bevonásával is meg lehet oldani, hogy a szakmédiában, illetve más médiában is jelen legyünk.

- Mindemellett legyenek események vagy más kampányok, amelyeket ingyen vagy fizetős kampányokkal tudunk közvetíteni.

 

Összegzés

A felsoroltak együttesen biztosíthatják azt a folyamatosságot a content marketingben, ami idővel mindig erősödni fog. Azaz, többen fogják olvasni, több interakció lesz rá, de mindenképpen olyan közönséget fog vonzani a cég köré, aki az igazi célcsoportja, aki az igazi érdeklődő. A folyamatos content marketing pedig innentől kezdve üzemanyag lesz az autónkban, amit marketing automatizálásnak hívnak.

ABOUT AUTHOR

Damjanovich Nebojsa

Damjanovich Nebojsa, B2B marketing tanácsadó és tréner, a Resend Agency ügynökségével a HubSpot edukációs partnere. Konferencia előadó, vendégelőadó az Edutus és Corvinus Egyetemeken, több cikk és könyv szerzője, társszerzője és szakmai lektora. Az év honlapja, EFFIE és Országos Marketinggyémánt díj zsűri tagja. 2001 óta saját tanácsadó céget vezeti, 5 évet multinacionális cégeknél töltött, mint a MediaCom, a Grey Budapest és az Allegroup.hu.

SUBMIT YOUR COMMENT

Great updates

Subscribe to our email newsletter today!