A folyamatosság elengedhetetlen a content marketingben. Kulcsfontosságú a marketing automatizáláshoz, mert ha nincs tartalom, akkor nincs mit automatizálni.
Folyamatos content marketing – mi nem tartozik bele?
Nem beszélhetünk folyamatos content marketingről, ha havonta csak egy készül az alábbiakban felsoroltakból és mellettük nincs semmi más:
- Havi egy hírlevél
- Heti 1-2 poszt a Facebookon
- Havi 1 blog poszt
- Havi 1 podcast
Ezek nagyon kevés interakciót fognak biztosítani és nem elegendőek bármilyen komolyabb eredményhez.
Milyen problémákat okoz a content marketing hiánya?
Sok cég azt hiszi, hogy ez elegendő, és amikor nincsenek vagy gyengék az eredmények, akkor természetesen a content marketinget hibáztatják vagy rosszabb esetben a marketingest.
Ennyi aktivitás sajnos nem fogja biztosítani a website vagy a landing oldalak látogatottságát. Nem ad alapot a lead generáláshoz, nem lesz elegendő lead a tölcsér elején. Ha kevés a lead, akkor még kevesebben fognak tovább haladni a sales tölcsérben, így az egészből kevés marketing kvalifikált lead, illetve sales kvalifikált lead lesz. Végül pedig, ez kevés új ügyfelet fog eredményezni.
A content marketing nem lehet öncélú vagy spam jellegű!
Spam jellegű akkor lesz, ha csak a termékek promotálására és az akciókra fókuszálunk. Netán ugyanazokat a dolgokat ismételjük egymás után és a mondanivalónknak nincs értéke az olvasók számára.
Ha az olvasók valamiben értéket találnak, akkor fognak reagálni, megosztani, kattintani, olvasni. Mindig értéket kell nyújtani, edukálni, azaz segíteni a célcsoportunknak. A kulcsszó talán az edukálás és a segítség. Szerintem a sales átalakulóban van, és aki segít, az elad.
Mire nincs szüksége a célcsoportunknak?
- A cégünk bemutatására: ha például hírlevelet küldünk, ne a bemutatkozással kezdjünk;
- az újonnan vásárolt eszközeink vagy díjaink bemutatására: ez persze segít a PR-ben, de a sales-ben nem;
- termékbemutatókra;
- állandó akciózásra: drágábban is megveszik a termékünket, csak fel kell kelteni az érdeklődésüket.
Mire van szüksége a célcsoportunknak?
A célcsoportunknak válaszokra van szüksége a szakmai kérdésekben. Ha ismerjük a közönségünket, ismerjük a termékünket és a szolgáltatást, amit el szeretnénk adni, akkor nem kérdés, hogy mi vagyunk a szakértők ezen a területen, tehát mi tudunk válaszolni a kérdésekre.
A célcsoportunknak szüksége van segítségre:
- A napi munkafolyamataikban. Most nem a teljes munkafolyamatban gondolok, olyan segítségre, ahol átveszünk tőlük feladatokat, hanem egy-egy olyan részterületre, ahol ők maguk tudják javítani a munkafolyamataikat.
- Szükségük van ötletekre, tippekre abban, amiben erősek vagyunk és tudnánk segíteni.
- Szükségük van továbbá trendekre, hogy fel tudjanak készülni arra, ami következik.
Hogyan néz ki a jó content marketing terv?
Ez egy átlag, mindenféle iparágra. Valahol talán kevesebb lesz, máshol több.
- Szükség van heti 1 - 2 blog posztra vagy más cikkre, attól függően, hogyan néz ki a website struktúrája. Ezt egyébként vendég cikként is felhasználhatjuk abban az esetben, ha nem a cégünkről vagy a termékről szól, hanem arról, hogy a termék vagy a szolgáltatás milyen problémát tud megoldani. A cikknek önmagában kell tudnia segíteni az olvasóknak.
- A cikket optimalizálni kell keresőre.
- A cikket minimum ötféleképpen kell előkészíteni, hogy posztolni tudjuk azt. B2B-ben nem kérdés, hogy a Facebook és a LinkedIn az, ahol posztolni kell, akár napi szinten. Az Instagram is fontos lehet persze, kérdés, hogy ki a célcsoport.
- Hetente vagy kéthetente megjelenő hírlevélre lesz szükség, ami tartalmazza a cikkeket és egyéb ötleteket, amit csak adni tudunk. A hírlevélnek maximum 20%-a legyen önreklám, felhívás egy eseményre vagy más olyan dologra, ami számunkra fontos.
- Legyünk aktívak a vendégcikk írásban. Erre vannak különleges szoftverek, amelyeket szinte, mint szoftverszolgáltatást lehet használni. Feltölteni a cikkeket, kiválasztani az országokat, kiválasztani a témákat és elküldeni ezeknek a portáloknak, hogy meg tudják jeleníteni. Majd a végén elemezni is tudjuk az eredményeket, hogy hogyan történt a megjelenés, stb. Újra ismételnem kell magam, hogy a cikk csak akkor lesz megjelenítve bárhol is, hogyha nem önreklámról van szó, nem reklám jellegű, hanem olyan cikk, ami segíteni tud az olvasónak.
- Legyünk aktívak PR-ben is. Minimum negyedévente szükséges egy cikk, ami érdekelheti a médiát és persze a célközönségünket. Ennek készítését akár külsős cég bevonásával is meg lehet oldani, hogy a szakmédiában, illetve más médiában is jelen legyünk.
- Mindemellett legyenek események vagy más kampányok, amelyeket ingyen vagy fizetős kampányokkal tudunk közvetíteni.
Összegzés
A felsoroltak együttesen biztosíthatják azt a folyamatosságot a content marketingben, ami idővel mindig erősödni fog. Azaz, többen fogják olvasni, több interakció lesz rá, de mindenképpen olyan közönséget fog vonzani a cég köré, aki az igazi célcsoportja, aki az igazi érdeklődő. A folyamatos content marketing pedig innentől kezdve üzemanyag lesz az autónkban, amit marketing automatizálásnak hívnak.
SUBMIT YOUR COMMENT