A leadgenerálás minden kis- és közepes vállalkozás számára elengedhetetlen lépés, a várt növekedés és siker elérése enélkül szinte elképzelhetetlen. Ebben a blogbejegyzésben hasznos gyakorlati tanácsokat, gyorsan bevethető tippeket osztok meg, amelyek segítségével a leadgenerálást hatékonyabbá és eredményesebbé teheted.
Határozd meg a célcsoportodat!
A sikeres leadgenerálás első és legfontosabb lépése a célközönség pontos meghatározása. Gyakori hiba, hogy a vállalkozások összekeverik a célcsoport és a "buyer persona" fogalmát. Míg a célcsoport , vagyis az ideális ügyfél profil (ICP), azokra a cégekre vonatkozik, akiknek el tudsz adni terméket vagy szolgáltatást. A buyer persona ezzel szemben tényleges vásárlókat, vásárlói csoportokat, illetve a B2B-ben a legkülönfélébb pozíciókat jelenti egy adott szektorban.
Tartalommarketing, azaz a leadgenerálás motorja
Gyárts értékes, edukatív, szórakoztató tartalmakat, például írj blogbejegyzéseket, e-book-ot, vagy készíts podcast-ot. A kulcs a rendszerességben és minőségben rejlik: publikálj negyedévente, vagy havonta, a lényeg, hogy “vérkeringésben” maradj. Ha nincs kapacitásod, vagy szakmai hozzáértésed házon belül kivitelezni ezt, fontold meg a feladatok külsős szakemberre bízását.
Optimalizáld a website oldalait keresőkre
Fókuszálj csak néhány kulcsfontosságú oldal keresőoptimalizálására. A cél, hogy ezen oldalak az első találatok között jelenjenek meg a keresőkben, ami jelentősen növelheti látogatottságodat. Emellett érdemes link kapcsolatokat építeni olyan weboldalakkal, akiknek a tiéddel megegyező a célcsoportja.
Használd a közösségi médiát
Ez a lépés sok cégnél kihívást jelenthet, különösen, ha nincs erre a profilra szakosodott marketinges szakember. A közösségi médiában a kommunikáció, nem pedig a direkt reklámozás az elsődleges, amely teljesen más megközelítést igényel.
Az itt publikált organikus - nem fizetett - bejegyzések szakmaiságról, edukálásról kell, hogy szóljanak. A céged stílusában bemutatva a céljaidat és jövőbeni törekvéseidet kell, hogy képviselje. Amennyiben nincs lehetőséged a tartalomgyártást házon belüli intézni, érdemes itt is külső szolgáltatót megbízni a feladatokkal.
Hozz létre és használj marketing csalikat
A lead mágnesek, azaz a marketing csalik – mint például letölthető ebook, webinár – nélkülözhetetlen szerepet játszanak a leadgenerálásban, különösen az olyan platformokon, mint a LinkedIn, ahol a kapcsolatfelvétel gyakran történik visszaigazolások útján.
Amennyiben jól célzol kereséskor, a bejelölt profilok valószínűleg vissza is igazolnak, viszont fontos megjegyezni, hogy nem minden visszaigazolás jelent potenciális ügyfelet. Mivel a LinkedInen nem mindenki publikálja az elérhetőségeit, esetükben a marketing csalik letöltése jelenthetik a megoldást.
Aktív részvétel szakmai rendezvényeken
Vegyél részt rendszeren szakmai rendezvényeken és posztolj is róluk, mi több, fejtsd ki a szakmai véleményed! A márkád építésével jelentősen növelheted esélyeid új leadek szerzésére.
Készíts esettanulmányokat
Mutasd be röviden egy meglévő ügyfeled problémáját, és azt, hogy a te megoldásoddal milyen eredményeket ért el. Ha a nevét nem is említed meg, az iparágat érdemes feltüntetni, amiből látszik az adott területen lévő tapasztalatod. Fontos, hogy a weboldaladon ezek elérhetők legyenek az érdeklődők számára.
Online reklám használata
A B2B szektorban hatékonyan alkalmazhatóak a Google Ads, Facebook Ads és Instagram kampányok. A LinkedIn reklámozás – a magas költségvonzata miatt – inkább nagyvállalatok és magas értékű termékek vagy szolgáltatások esetén ajánlott, ahol jelentős megtérülés várható.
Mérd a leadgenerálási tevékenységed
Amennyiben nem méred a tevékenységed eredményességét, nem lesz lehetőséged hatékonyan javítani azokat. A weboldal látogatottsága és az olyan egyéb kulcsfontosságú teljesítménymutatók, mint például a kvalifikált leadek, alapvető elemek a siker elérése érdekében.
Ha rendelkezésedre áll CRM rendszer, a helyzeted jelentősen egyszerűsödik. Ez lehetővé teszi az adatok integrálását és hatékony felhasználását, amellyel könnyebbé válik a műveletek kezelése és az eredmények nyomon követése.
Kerüld a spam megkereséseket!
A kéretlen reklámnak több fajtája van, de közös bennük, hogy nem kaptunk engedélyt arra, hogy elküldjük a címzettnek.
A LinkedIn azonban valamelyest eltérő eset; akik elfogadják a kapcsolatfelkérést, tudatában vannak annak, hogy ez egy üzleti platform, valószínűleg számítanak is arra, hogy üzleti ajánlatokat fognak kapni. Azonban ebben az esetben is fontos óvatosan bánni az ajánlások megfogalmazásával. Érdemes először csak kommunikálni és kapcsolatot építeni, utána ki fog derülni, tovább lehet-e lépni az üzleti kommunikáció irányába.
SUBMIT YOUR COMMENT