Resend Blog

Mit jelent valójában aktívnak lenni a LinkedInen?

Written by Damjanovich Nebojsa | 2025.07.04. 6:00:00

A legtöbb LinkedInre vonatkozó tanács ezzel a mondattal kezdődik: „Légy aktív a LinkedInen!” De mit is jelent ez pontosan a gyakorlatban?

Ha nem világos, mivel jár az aktivitás a platformon, könnyen beleeshetsz abba a hibába, hogy posztokat böngészel némán, vagy heti egy „jó reggelt!” típusú bejegyzéssel próbálsz jelen lenni. Ebben a cikkben megmutatom, mit jelent valójában az aktív jelenlét a LinkedInen, és hogyan építhetsz valódi kapcsolatokat és ügyfélkört.

 

1. Kapcsolatépítés

Az első lépés a kapcsolatfelvétel, ami történhet:

  • Meghívók küldésével a LinkedInen keresztül
  • Saját email lista feltöltésével (kevésbé ajánlott)
  • Outlook vagy Gmail kapcsolatok szinkronizálásával (ez gyakran spamnek tűnik)

A legjobb módszer a személyre szabott meghívó a LinkedIn felületén keresztül elküldve.

Azt tudnod kell, hogy a  LinkedIn korlátozza a küldhető meghívók számát (kb. 100/hét), ezért érdemes meggondolni, kinek írsz. A kísérőszöveg sokat számíthat, de nem mindig kötelező.

 

2. Kommentelj és válj láthatóvá

Ha szeretnél kapcsolatot építeni egy potenciális ügyféllel, a kommentelés a posztja alatt az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy észrevegyen.

Mit írj?

  • Kérdést
  • Relevéns választ
  • Kiegészítést
  • Egy visszafogott, akár humoros megjegyzést

A kommentelés után valószínűleg megnézi a profilodat, és nyitottabb lesz a kapcsolatfelvételre. Így a meghívód jóval nagyobb eséllyel kerül elfogadásra – akár 50% fölötti visszaigazolási arány is elérhető.

 

3. Posztolj a célcsoportodnak

Heti legalább egy saját poszt javasolt. Ne csak magadról beszélj, hanem:

  • Térj ki arra, kiknek segítesz
  • Milyen problémákat oldasz meg
  • Adj tanácsot, edukálj

Ha a posztjaid valóban hasznosak a célcsoportod számára, ők fognak elkezdeni követni és bejelölni téged.

 

4. Lájkolás = mikrointerakció

A hozzászólásnál egy fokkal „lájtosabb” tevékenység, de még mindig értékes. Egy-egy lájk is erősíti az aktivitási mutatóidat, és bekerülsz az adott témakör körforgásába.

 

5. Üzenetküldés – ingyenesen és fizetve is működik

Ha már kapcsolatban vagytok, küldhetsz privát üzenetet. Ez ingyenes, nincs karakterkorlát, és a kontakt emailben is értesítést kap róla.

Ha még nem vagytok kapcsolatban, a Sales Navigator (fizetős) csomag segítségével tudsz üzenni - ez az ún. InMail. Ez is egy hasznos eszköz, de bánj vele okosan, ne reklámnak tűnjön.

 

6. Kövess cégeket és embereket

Nemcsak a kapcsolatok számítanak, hanem az is, kinek a tartalmait olvasod rendszeresen. Érdemes követni:

  • potenciális ügyfeleket,
  • iparági szereplőket,
  • kulcsfontosságú cégeket.

Így folyamatosan képben leszel, mikor érdemes megszólítani őket.

 

7. Kapcsold össze a CRM-ed a LinkedInnel

Ha használod a LinkedIn Sales Navigator-t, érdemes összekapcsolni a CRM rendszereddel. Így minden aktivitásod (kapcsolatok, üzenetek, listák) automatikusan rögzül, és átláthatóbb lesz az értékesítési folyamat.

 

Összefoglalva: mit jelent az aktivitás?

Nem kell napi szinten posztolni. Elég heti 1–2 alkalommal tartalmat közzétenni, és emellé:

  • küldj meghívókat céltudatosan,
  • kommentelj releváns posztok alá,
  • üzenj célzottan,
  • építs kapcsolatokat tudatosan.

A LinkedIn algoritmusa érzékeli az aktivitásodat, és ha következetesen jelen vagy, a posztjaid is több emberhez jutnak el, és még több értékes kapcsolatot tudsz kiépíteni.