Generáljunk leadeket. Oké, de hol, hogyan, mit csináljak én, és mit várok tőle pontosan? B2B szektorban működő cégek számára az egyik legtöbb lehetőséget kínáló platform a LinkedIn - és ezzel a hol? kérdésre már meg is született a válasz. A user-ek tehát ott vannak, már csak az a feladat, hogy lead legyen belőlük, amire egy kampányt építünk fel. Mutatom, hogyan.
Amikor LinkedIn leadgenerálási kampányról beszélünk, ahol automatizáljuk a meghívó küldését és az utána következő üzeneteket is, akkor a nagyobb hatékonyság miatt használnunk kell valamilyen csalit vagy lead mágnest, tehát egy cselekvésre ösztönzőt. A legfőbb feladatunk ugyanis ezen a ponton az, hogy kiprovokáljunk az új LinkedIn kapcsolatunkból valamilyen reakciót.
Hogyan kell reagálnia? Nézzük meg a LinkedIn leadgenerálási kampány elemeit, és kiderül, hogy pontosan miről is van szó.
Az első lépés, amikor ilyen kampányokat szervezünk, a célcsoport kiválasztása. Ez a LinkedInben, illetve a Sales Navigatorban történik úgy, hogy azokat a célcsoportokat, akikkel dolgozik a cég, egy kicsit átdolgozzuk, pontosítjuk.
Itt ugyanis konkrétan meg lehet határozni, hogy a célcsoport kikből áll. Valaki buyer personának nevezi őket, de a B2B-ben leggyakrabban pozíciók a personák, amit a Sales Navigátorban könnyen be lehet állítani.
Ezután az üzeneteket kell megfogalmaznunk. Milyen üzeneteket? Mondjuk azt az üzenetet, amit a meghívóval fogunk küldeni.
Én köszönő üzenetnek hívom, amikor visszaigazol valaki. Ezután következnek azok, amelyekkel próbáljuk meghívni a potenciális ügyfelet a táncra - az az megnézni, hogy reagál-e arra, amivel mi foglalkozunk, érdekli-e a cégünk.
A kampányt be kell állítani az úgynevezett third-party szoftverekben. Ezek azok a szoftverek, amikkel automatizálni lehet a LinkedIn leadgenerálási kampányokat. Beállítjuk, elindítjuk és történnek dolgok.
Na de mi történik például visszaigazolás után? Általában semmi. Nem reagálunk. Visszaigazolnak, maradnak bent a LinkedInben, ha ezt szinkronizálod CRM-ben, akkor ott is.
Ettől viszont még nem sales-kvalifikált lead, még csak nem is marketing-kvalifikált lead, hanem valaki, aki lehet, hogy impulzívan visszaigazolt téged. Ha szeretnénk beazonosítani azt, hogy kit érdekel a téma, kvalifikálnunk kell. Erre tökéletes eszköz valamilyen csali, lead mágnes vagy ösztönző.
Mi lehet a csali? Leginkább olyan értékes információt tartalmazó anyagok, amelyekre a célcsoportnak szüksége van, hasznos és gyors választ ad a problémájára a mindennapi munkája során. Fontos kitétel, hogy regisztrálás után kapja meg “terméket”, hiszen az adataira szükségünk van.
Meg vannak tehát az adatok azoktól, akik a LinkedInen visszaigazoltak, és nem is csak visszaigazolt, hanem egy picit több érdeklődést mutatott, azaz kvalifikálta magát.
Csali lehet:
Már látod, hogy mi mindenre kell figyelni és mi lehet csali. Ha ezeket nem használjuk, akkor nem lesz lead, a kampány célja nem valósul meg. Nem fogjuk megtudni, hogy azok, akik visszaigazoltak bennünket a Linkedin-en, mennyire érdeklődnek a téma iránt, illetve el akarják-e kezdeni azt a táncot, ami után már a sales munkája következik.