Resend Blog

Lead generáló felmérés

Written by Damjanovich Nebojsa | 2022.12.02. 14:15:22

Mai bejegyzésünk témája a lead generáló felmérés, melyből megtudhatod, miért van rá szükség, valamint azt, hogy hogyan és milyen eszközökkel lehet jól kivitelezni.

 

Miért van szükség a lead generáló felmérésre?

Tudjuk, hogy a sales-esek és a marketingesek is mindenféle forrásokat használnak egy új lista építésére, illetve utána azokat a leadeket el is kell érni valami módon, mint pl. hírlevél, cold-call vagy egyéb formában.

A következőkben egy legális, egyszerű eszközt, egy taktikát fogok bemutatni, ami leginkább új lista létrehozására vonatkozik, tehát akiket eddig még nem kerestünk. Fontos, hogy aki a listára felkerül, az önkéntesen regisztráljon azért, hogy később meg tudjuk keresni őt email-ben.

Még egyszer tehát: a lead generáló felmérés új lista építésére tökéletes, de természetesen meglévő leadek gondozására is lehet használni, amikor szeretnénk megtudni a véleményüket különböző kérdésekkel kapcsolatban. A lényeg az, hogy a célcsoport számára érdekes témáról szóljon, mert akkor fognak részt venni a kitöltésében.

 

Mi számít érdekes témának?

Vegyünk példának egy vírusirtó céget. Ők a szoftverükről elindíthatnak egy felmérést „Vírusirtók használata a kkv szektorban” címmel, majd az új leadeknek kiküldenek ezzel kapcsolatban email-ben egy ismertetőt, és megkérik őket, hogy válaszoljanak a kutatásban lévő kérdésekre.

Olyan kérdéseket tehetnek fel, mint például:

-          Mi a helyzet a kkv szektorban ezzel kapcsolatban?

-          Mennyire elégedettek a felhasználók?

-          Árérzékenyek-e ebben a témában?

-          Fontos, hogy legyen magyar nyelvű support vagy sem?

-          Azt kapta-e a gyártótól, amit ígértek a reklámokban? Tehát változott-e valami az évek használata során, amióta először előfizettek?

Minden kérdést fel lehet tenni, ami ezzel kapcsolatos. Több, mint valószínű, hogy érdekelni fogja ezt a célcsoportot, mert szeretnék látni egyrészt azt, hogy milyen kérdések vannak (és ez egy teszt számukra, hogy odafigyeltek-e mindenre a megrendeléstől kezdve az üzemeltetésen át), másrészt biztosan érdekelni fogja a közönséget az is, hogy mások mit válaszoltak erre.

 

A felmérés eredményeinek megosztása a kitöltőkkel

A felmérést követően készítsünk egy kis riportot vagy tanulmányt, amit elküldünk azoknak, akik részt vettek a felmérésben. Ez a legnagyobb ösztönző arra, hogy egyáltalán kitöltsék a felmérést, és örülni fognak, hogy megkapják az eredményeket.

Pár évvel ezelőtt mi magunk is készítettünk egy ilyen felmérést, 5 európai országban, a marketingautomatizálással kapcsolatban. Teljesen új listát kerestünk meg, csak angol nyelven folyt a kutatás, tehát valószínűleg, akik nem, vagy kevésbé beszélnek angolul, nem kattintottak a linkre. Akik beszélnek angolul és kattintottak, azoktól az alábbiakat kérdeztük:

-          Használnak-e valamilyen marketingautomatizálási szoftvert?

-          Mekkora a cégméret?

-          Van-e CRM házon belül vagy sem?

-          A CRM össze van-e kapcsolva a marketingautomatizálással?

-          Az ár érzékenység témája mennyire fontos a marketing és a sales stratégiában?

Olyan kérdéseket tettünk fel, amelyek érdekelték a célcsoportunkat és megígértük, hogy az eredményeket megosztjuk velük a felmérés végén. Ennek következtében sokan kitöltötték a kérdőívet, és rengeteg köszönő e-mail-t kaptunk az eredmények megosztását követően. Mindemellett néhány konkrét érdeklődés is érkezett, anélkül, hogy mi kerestük volna őket sales üzenettel.

 

Mire van szükség a felmérés kivitelezéséhez?

Ami a kivitelezést illeti, nem kell drága megoldásokban gondolkodni. Számos ingyenes szoftver áll rendelkezésünkre. A felmérés kérdéseinek kezelésére és feldolgozására tökéletes a Google form, amely grafikonos megoldást is ad a végén.

 

Mire figyeljünk a felmérés kérdéseinek meghatározásakor?

Amennyiben van rá lehetőség, a kérdéseket ellenőriztessük egy kutató céggel vagy személlyel, akinek van ilyen jellegű tapasztalata. Nem mindegy ugyanis, hogy hogyan teszünk fel egy kérdést, vagy hogyan határozzuk meg a válaszokat, hiszen semmit nem akarjuk a szájába adni annak, aki kitölti a kérdőívet. Ténylegesen az ő véleményét szeretnénk megtudni.  

15-20 kérdés elegendő, mert a válaszokból összesített eredményből grafikonokat kell készítenünk. A grafikonokat egyébként a Google is fel fogja kínálni, mivel a Google form az eredményeket táblázatos formában mutatja, ebből pedig könnyen el tud bármilyen grafikont készíteni.

A kész grafikon alatt pár mondatos magyarázatra van szükség, ami nem lesz nehéz, hiszen a piacunkon mi vagyunk a szakértők. Utána az egészet elmentjük pdf-ben, esetleg ha van valaki aki design-nal folgalkozik, akkor érdemes látványosabb formába önteni az eredményeket.

 

Az elérhetőségek megosztása

Érdemes feltüntetni az elérhetőségeinket (telefonszám, e-mail cím, link) a riportban, ami a megfelelő oldalra vezet a weboldalunkon. Így azok, akik szeretnék felvenni velünk a kapcsolatot - nem csak a felmérés szempontjából, hanem szeretnének beszélni valakivel tőlünk -, akkor legyen ott valamilyen elérhetőség, CTA (call to action).

 

Még egyszer összefoglalva, hogy mire lesz szükség:

-          A felmérésre felhívó e-mail, amiben elmagyarázzuk, hogy miről van szó, miről fog szólni a felmérés, miért jó annak, aki kitölti, mit kínálunk cserébe;

-          Google form, melyben rendkívül egyszerű összerakni a kérdéseket és a potenciális válaszokat.

-          Grafikus, aki a designért felel és elmenti a megfelelő formátumban (pl. pdf-ben).

-          Follow up e-mail: az első e-mail-ben, amiben a felmérésre felhívó linket kiküldtük, érdemes megjegyezni, hogy 2-3 hét múlva jelentkezünk a felmérés eredményeivel, amit e-mail-ben fogunk elküldeni a kitöltőknek.

Jótanács: a felmérés eredményét ne csatolmányként küldjük, hanem linkként. A csatolmány letöltését nem tudjuk mérni semmilyen marketing szoftverrel, a linkre való kattintást viszont igen. Az is előfordulhat, hogy közepes és nagy cégek esetében az ismeretlen e-mail-címekről érkező csatolmány nem is fog átmenni különböző szűrökön.

 

Hogyan használjuk fel a lead generáló felmérés eredményeit a PR-ben?

A felmérés eredményeit a PR-ben is kihasználhatjuk. Egész egyszerűen egy sajtóközleményt kell írni, és a linkkel együtt elküldeni a megfelelő médiának. Írjuk meg, hogy miről szólt a felmérés, milyen eredmények születtek.

Érdemes egy figyelemfelkeltő részeredményt azonnal a közleménybe írni, akár a címébe is, hogy amikor elküldjük, akkor ezzel találkozzanak először. Adjuk meg a linket, ahonnan le tudják tölteni a teljes tanulmányt, és az elérhetőségeinket, amennyiben felmerülő kérdéseik lennének.

 

Összegzés: a felmérés témája mindenképpen olyasmi legyen, ami a célcsoportunkat érinti, akár napi szinten, és nekünk van rá megoldásunk. Ha ezt el tudjuk érni, akkor minden más technikai kérdés.