Resend Blog

Hogyan értékesítsünk LinkedInen: személyes profil vs. céges oldal?

Written by Damjanovich Nebojsa | 2024.08.23. 8:27:15

Szakmai jelenlétünket LinkedInen két fő módon személyes profil  vagy céges oldal működtetésével építhetjük fel. Mindkét módszernek megvan a maga szerepe és előnye, különös tekintettel az értékesítési és marketing tevékenységekre.

 

Céges profil 

 

A céges profil alapvető szerepe az, hogy hivatalos keretek között is képviseltethessük vállalkozásunkat a LinkedInen. 

A céges profilon bemutathatjuk a cégünk alapvető adatait, úgy mint:

  • a hivatalos nevet,
  • az alkalmazottak számát, 
  • az iparágat,
  • és a tevékenységi kört.

LinkedIn eseményeket csak ezen keresztül lehet létrehozni, aminek nagy szerepe lehet, ha a marketing stratégiánk része webinárok, workshopok megrendezése.

A megfelelően kitöltött oldal kulcsfontosságú az új munkavállalók számára is, hiszen ők ezen keresztül tájékozódhatnak vállalatunkról, itt szerezhetik meg első benyomásaikat cégünkről, valamint alkalmazottként ehhez a profilhoz tudnak csatlakozni. 

 

Személyes profil 

 

A személyes profilunk alatt legfőképp személyes márkánkat prezentáljuk, építjük. A megosztott információk összessége segíthet abban, hogy ismerőseink árnyaltabban  lássanak minket, mint szakembert.

  1. Ezen keresztül történik a kapcsolatépítés, ami alapvető fontosságú ezen a platformon, valamint 
  2. itt ismerhetik meg személyes véleményünket és gondolatainkat egy-egy szakmai témában.
  3. Mások posztjaihoz is személyes profillal szólunk hozzá, reagálunk,
  4. itt tudjuk bemutatni a szakmai tapasztalatainkat, referenciáinkat és tüntethetjük fel korábbi/jelenlegi munkahelyeinket is.

 

Személyes profil kontra céges oldal

 

Bár a céges oldalak nélkülözhetetlenek a vállalati identitás és a hivatalos kommunikáció szempontjából, az értékesítési folyamatok során legtöbbször mégis a személyes profilok bizonyulnak hatékonyabbnak. Ennek oka, hogy a marketingtevékenység és értékesítés során a visszaigazolt kontaktok, nem pedig a mögöttük álló cégek szinkronizálódnak a CRM rendszerbe. 

Mindez alátámasztja, hogy az értékesítés során elengedhetetlen foglalkoznunk személyes profilunkkal, valamint ismerkednünk más személyes profilokkal is.

 

Habár a fentiek miatt ajánlatos az értékesítést személyes profilon keresztül végezni, a kettőnek természetesen együtt kell működnie. A marketing feladata a céges oldalt előkészíteni, működtetni, a sales-eseknek pedig a leadeket generálni.