Szakmai jelenlétünket LinkedInen két fő módon – személyes profil vagy céges oldal működtetésével – építhetjük fel. Mindkét módszernek megvan a maga szerepe és előnye, különös tekintettel az értékesítési és marketing tevékenységekre.
A céges profil alapvető szerepe az, hogy hivatalos keretek között is képviseltethessük vállalkozásunkat a LinkedInen.
A céges profilon bemutathatjuk a cégünk alapvető adatait, úgy mint:
LinkedIn eseményeket csak ezen keresztül lehet létrehozni, aminek nagy szerepe lehet, ha a marketing stratégiánk része webinárok, workshopok megrendezése.
A megfelelően kitöltött oldal kulcsfontosságú az új munkavállalók számára is, hiszen ők ezen keresztül tájékozódhatnak vállalatunkról, itt szerezhetik meg első benyomásaikat cégünkről, valamint alkalmazottként ehhez a profilhoz tudnak csatlakozni.
A személyes profilunk alatt legfőképp személyes márkánkat prezentáljuk, építjük. A megosztott információk összessége segíthet abban, hogy ismerőseink árnyaltabban lássanak minket, mint szakembert.
Bár a céges oldalak nélkülözhetetlenek a vállalati identitás és a hivatalos kommunikáció szempontjából, az értékesítési folyamatok során legtöbbször mégis a személyes profilok bizonyulnak hatékonyabbnak. Ennek oka, hogy a marketingtevékenység és értékesítés során a visszaigazolt kontaktok, nem pedig a mögöttük álló cégek szinkronizálódnak a CRM rendszerbe.
Mindez alátámasztja, hogy az értékesítés során elengedhetetlen foglalkoznunk személyes profilunkkal, valamint ismerkednünk más személyes profilokkal is.
Habár a fentiek miatt ajánlatos az értékesítést személyes profilon keresztül végezni, a kettőnek természetesen együtt kell működnie. A marketing feladata a céges oldalt előkészíteni, működtetni, a sales-eseknek pedig a leadeket generálni.