Resend Blog

Dinamikus e-mail tartalom működése

Written by Damjanovich Nebojsa | 2023.01.06. 9:23:35

Marketing tevékenységünk során gyakran készítünk hírlevelet, amit általában hírlevél szoftver segítségével küldünk ki. Ezeket tudjuk perszonalizálni, szegmentálni, valamint ki tudjuk választani a listát, amire küldeni szeretnénk. Azonban igazából komplexebb dolgokat nem tudunk megvalósítani vele.

 

Az e-mail küldések problémája

Például, ha szeretnénk különböző tárggyal kiküldeni az adott e-mailt, akkor ehhez újabb e-mailt kell gyártani és más tárggyal megnevezve kiküldeni másodszor is ugyanazt a levelet. Ha netán az e-mail egy bizonyos részét, egy blokkot szeretnénk megváltoztatni és azt más-más célcsoportnak különbözőképpen megjeleníteni, akkor szintén további e-maileket kell készíteni. Nem beszélve mondjuk egy sales típusú levél esetén az aláírásról vagy a küldőről, akinek a nevében megy ki az e-mail.

A dinamikus e-mail, mint megoldás

A marketingautomatizálási rendszerek az e-mail marketinget egészen komplexen dolgozzák fel és nyújtanak különböző szolgáltatásokat, funkciókat. Ezeket a funkciókat jól használva tudunk dinamikus emaileket létrehozni és kiküldeni. Egyetlenegy e-mail létrehozásával szinte minden megvalósítható, amit a korábbiakban felsoroltam: a tárgyat, a küldőt, egy vagy akár több részét dinamikussá lehet tenni az e-mailnek. Leginkább a sales területén használjuk ezeket a típusú e-maileket, de hírleveleknél, promócióban is lehetséges.

Hogyan működik a dinamikus e-mail?

Az adatoknak mindenképpen bent kell lenniük a rendszerben, mert másként a dinamizmust nem tudjuk kivitelezni. A marketingautomatizálási szoftverek esetében általában úgy szokott működni, hogy az adatokat bekérjük egy formon keresztül vagy már meglévő adatok esetén importálással betöltjük azokat a rendszerbe. A lényeg, hogy legyenek meg azok az adatok, amelyeket használni szeretnénk.

Ezután elkészítjük az alap (default) e-mailt, amit mindenki látni fog, aki nem esik bele valamelyik általunk meghatározott kritériumba. Ha nem tudjuk, hogy melyik buyer personához tartozik a címzett, akkor ő a default e-mailt fogja kapni. Akkor is ezt látja, ha esetleg nincs vele kapcsolatban meg egy-egy adat, ami alapján dinamikussá tettük az e-mail bizonyos részeit.

Például mondhatjuk, hogy dinamikussá tesszük az egyik képet az ajánlatban és beállítjuk, hogy az csak akkor jelenjen meg, ha budapesti a lead. Azonban ha nekünk nincs meg a városra vonatkozó adat, akkor nem fog megváltozni a kép, hiába van „B” változatunk, az nem lesz megjelenítve. Mindenki csak az „A” (a default) e-mailt látja.

A sales gyakran kéri a marketingtől, hogy küldjön ki egy kampányt az értékesítők nevében a hozzájuk tartozó leadeknek. A saleses ebben az esetben lead owner megnevezéssel szerepel a marketingautomatizálási rendszerben. Ha ő regisztrálva van, azaz szerepel a neve, az e-mail címe, az aláírás fájlja a rendszerben, akkor a következő dolgokat is végre lehet hajtani egyetlen egy e-mail megszerkesztésével:

-          Változtatni az e-mailen belül a szöveges és képes modulokat, ahhoz képest, hogy melyik lead csoportnak mit szeretnénk értékesíteni vagy milyen üzenetet kívánunk átadni;

-          dinamikussá tudjuk tenni a küldőt, hogy az megfeleljen a megfelelő lead ownerhez;

-          dinamikussá tudjuk tenni az aláírást.

Ha egy száz leadet számláló adatbázisról beszélünk, ahol 50%-a a leadeknek az egyik lead ownernél van, a másik 50%-a a másiknál, akkor az e-mailben a küldő személy annak megfelelően változik, hogy ki kapja meg az e-mailt. Tehát ha az „A” leadről beszélünk, akkor az „A” lead ownert fogja kapni küldőként és az aláírásban is. Ha változtattunk valamit az e-mailben, akkor az is meg fog változni.

A dinamikus e-mail jelentősége

Ebből is látszik, hogy a dinamizmus igazán fontos és jelentősen meggyorsítja a munkát. Nem véletlenül hívjuk ezeket marketingautomatizálási rendszereknek. Épp ezért tudják növelni a hatékonyságot és segíteni a marketingeseket, hogy ne kelljen többször elkészíteni a szinte egyforma e-maileket, ahol csak egy bizonyos változó van kicserélve.

A/B tesztelés lehetősége

Azt még nem is említettem, hogy mindezt lehet A/B tesztelni. Az A/B tesztelés az a típusú tesztelés, ahol egyforma e-mailt tesztelek úgy, hogy csak az egyik változót vizsgálom.

Mondjuk az „A” és a „B” e-mailnek csak a tárgy vonalát tesztelem. Ez úgy működik, hogy nem a teljes e-mail listának, hanem csak 10-20 százalékának küldöm, akik egyforma részben kapják meg az „A” és a „B” verziót. Majd amelyik e-mailt a legtöbben megnyitották, az több mint valószínű, hogy jobb tárgy vonallal rendelkezik. Tehát azt a tárgy vonalat fogom használni a fennmaradó 80% listánál. Ez is a dinamizmus része.

Egyébként a tárgy vonalakat is meg lehet változtatni a buyer personától függően vagy bármilyen belső adathoz rendelve, ami még szerepel a rendszerben.