Az ügyfélszerzés egyik alapvető lépése a kapcsolati háló kiépítése, amely során fontos, hogy GDPR-barát kommunikációt folytassunk. E-mailezés esetén a helyzet bonyolultabb. Csak akkor léphetünk kapcsolatba valakivel, ha önként feliratkozott, a LinkedIn-en viszont, ha visszaigazol bennünket, már szabadon kommunikálhatunk vele a platformon keresztül. De hogyan érdemes megközelíteni a kapcsolatépítést a LinkedInen?
Az e-mail marketing sok tekintetben korlátozott. Csak akkor léphetünk kapcsolatba valakivel, ha önként feliratkozott, azaz opt-in kontaktunk van. Más esetben nem lehetséges az e-mailes kapcsolatfelvétel, míg a LinkedInen, ha valaki visszaigazol minket, már kommunikálhatunk vele.
Ez a kommunikáció inkább chat-szerű, az e-mailhez hasonló, de mégsem teljesen az. Ha megtaláljuk is a kapcsolatunk e-mail címét, nem küldhetünk neki e-mailt, különösen nem csoportos e-mailt, mivel erre nem adott engedélyt. A LinkedIn-en belül azonban üzenetekben szabadon kommunikálhatunk, akár manuálisan, akár automatikusan ismerkedhetünk.
Akkor fogunk meghívót üzenettel küldeni, ha olyan a pozicionálásunk. Például a kép alatti szöveg elárulja, mivel foglalkozunk, tehát a pozíciónk és a cégünk bemutatása fontos a kapcsolatfelvételhez. Ebben az esetben meg tudjuk az üzenetben szólítani, és személyre szabott üzenetet írni.
Példa:
Kedves Balázs! Marketing ügynökségünk B2B középméretű cégeknek segít a leadgenerálásban. Én a cégünk ügyvezetője vagyok, és más ügyvezetőkkel szeretnék megismerkedni. Üdvözlettel, Nebojsa
Amennyiben egy ismert szervezet tagja vagyunk, vagy pozíciónk önmagában elég vonzó, akkor az üzenet nélküli meghívó is működhet. Példa erre, egy ügyfelünk, aki az AmCham HR Bizottságának elnöke. Könnyen felveszi a kapcsolatot HR vezetőkkel anélkül, hogy külön üzenetet írna, és minden második vissza is igazolja.
A pozicionálásnak kétféle metódusa van. 1.) A profilunkban feltüntetett információk, mint a pozíció és cég neve helyett inkább arra kell fókuszálnunk, hogy 2.) hogyan tudunk segíteni a célcsoportunknak. Több verziót is érdemes írni, hogy megtaláljuk a legmegfelelőbb megfogalmazást.
A LinkedIn meghívók küldésekor fontos mérlegelni, hogy üzenettel vagy anélkül küldjük-e a meghívót. A kapcsolatépítés ezen a platformon különleges lehetőségeket kínál, ha jól használjuk ki a profilunk adta lehetőségeket és figyelünk a célzott kommunikációra.