Ahhoz, hogy a LinkedInen valaki komolyan vegyen és visszaigazoljon, be kell tartanod néhány alapszabályt. Ezek apróságnak tűnhetnek, de pont ezektől az apróságoktól függ, hogy sikeres vagy átlagos leszel-e.
Az első, amivel találkozik az oldaladra ellátogató érdeklődő, a profilkép. Fontos, hogy ez professzionális, ne túl távoli, bizalmat keltő legyen. Azonban a kép alatti szöveg, amit ezután elolvas, ennél jóval fontosabb.
A titulusod és a cégneved helyett inkább azt fogalmazd meg két-három sorban, hogy kinek és miben tudsz segíteni. Szerepeljenek benne a legfontosabb kulcsszavaid, amivel a keresőmotorok munkáját is megkönnyíted, könnyebb lesz rád találni.
A profilképed mögötti háttérképről sem érdemes megfeledkezni, amely egyébként egy remek kiegészítési lehetőség plusz információk átadására.
Kerülhet ide fotó, amely utal a tevékenységedre, bemutatja kinek, miben tudsz segíteni, illetve lehet itt egy grafikus banner is szöveggel, pl. a cég legfontossabb üzenetével, szlogenjével.
Mivel ezt a részt bármikor meg lehet változtatni, nagyon jól használható kampányokban is. Fel lehet itt tüntetni időpontokat, helyszíneket, résztvevőket, CTA-t, tulajdonképpen bármit, amit szeretnél kiemelni és növeli a konverziót.
Viszonylag gyakran látom azt, hogy nincs feltüntetve semmilyen elérhetőség, miközben egy terméket vagy szolgáltatást szeretnénk eladni, és arra vágyunk, hogy minket válasszanak mások helyett. Érdemes tehát ezt a részt minél alaposabban kitölteni, de legalább azt az egyet megadni (pl. időpontfoglaló linkje, email cím), ahol a megkereséseket várod.
Persze minden blokkot ki kell használni és a lehető legtöbb információval feltölteni, de még ennél is fontosabb, hogy megfelelő aktivitás. Amennyiben komolyan szeretnél foglalkozni a LinkedInnel, ügyfeleket szerezni, leadeket generálni, sajnos nem elég heti egyszer belépni a felületre. Aktívan kell használni a felületet ahhoz, hogy sikereket érj el.
Mit jelent ez? Posztolni, like-olni, hozzászólni más posztokhoz, ismerkedni, beszélgetni, kapcsolatot építeni.
(A posztolás minden olyan bejegyzést takar, amely 3000 karakterig terjed. Amennyiben ennél hosszabb, érdemes úgynevezett cikk-ként feltölteni, ahol bármilyen hosszúságú lehet az írás terjedelme.)
Akik kapcsolatként visszaigazolnak, minden alkalommal, amikor új bejegyzést teszel közzé, hozzászólsz mások posztjához, értesítést kapnak. Ha sikerül felkelteni az érdeklődésüket például a címmel, esetleg azzal a ténnyel, hogy te írtad, kattintanak és elolvassák az írásodat. Lényegében így is szerezhetnek információt arról, amit a termékedről, szolgáltatásodról szeretnél kommunikálni, ráadásul jobban megismerik a értékrendedet, nézőpontodat. Ez tehát egy nagyszerű soft sales lehetőség is, ahol azonnal kapcsolatba léphetsz azokkal, akik követnek, akikkel kapcsolatot építesz.
Az előbbiek alkalmazásával elérheted, hogy garantáltan magas legyen a LinkedIn meghívóid visszaigazolási aránya, és válaszoljanak, ha megkeresed őket. Az aktív jelenlét miatt tudnak rólad, olvastak hasznos tartalmakat a profilodon, tehát nagyobb eséllyel válaszolnak pl. egy meeting meghívóra, esetleg proaktívan ők keresnek meg Téged.