A LinkedIn egy hatékony platform lehet a lead kvalifikálására, de ehhez megfelelő stratégiára és eszközökre van szükség. Az alábbiakban bemutatom, hogyan használhatjuk az ösztönzőket, vagy más néven lead-mágneseket a sikeres kvalifikálási folyamat érdekében.
A LinkedIn meghívó kampány során azokat, akik visszaigazoltak minket, újra kell kontaktálnunk, hogy kiderüljön, érdeklődnek-e a termékünk vagy szolgáltatásunk iránt. Itt lép színre az ösztönző, mely segít abban, hogy a kontaktok önállóan kvalifikálják magukat, leaddé váljanak anélkül, hogy közvetlen kapcsolatba lépnénk velük.
Az, hogy valaki visszaigazolt minket a LinkedInen, még nem jelenti azt, hogy leaddé vált. Tovább kell vezetni a folyamaton, melynek célja, hogy kiderítsük, érdekelheti-e az ajánlatunk, később lehet-e vele üzletet kötni.
Üzeneteket küldünk, melyben felkínáljuk a marketing csalit, vagyis az ösztönzőt, aminek a letöltésével érdeklődést mutat a termékeink vagy szolgáltatásaink iránt. A sales csapat marketing kvalifikált leadeket (MQL) szerezhet, akivel folytathatja munkát.
A legegyszerűbb és leghatékonyabb módszer a személyes LinkedIn üzenet küldése, amikor valamire vagy valakire hivatkozva írunk pár sort. Az ilyen típusú megkeresések nagy hatékonysággal bírnak, és itt nem kell letöltenie semmit az új kontaktnak, csak válaszolnia, ami után el is indulhat a beszélgetés, kapcsolatépítés.
Az egyik leggyakrabban használt ösztönző a letölthető dokumentum, amik közül a legelterjedtebb az e-book. Kapcsolatfelvétel után, akik rákattintanak a LinkedIn üzenetben található linkre, megérkeznek egy landing oldalra, ahol kitöltik az űrlapot, majd letöltheik az ösztönzőt. Ez egyértelműen MQL-t eredményez, mivel az érdeklődést mutat a termékünk iránt.
Népszerűek a webináriumok, mivel így közvetlen kapcsolatba lehet lépni azokkal, akiket érdekel a témánk. Ne felejtsük el, hogy azok a regisztráltak is számítanak, akik valamiért nem jelentek meg, ezért a felvett előadást küldjük el nekik is follow-up emailben. A webinárium elsősorban értékadásról, a célcsoport problémáiról és azok megoldásáról beszélünk, csak a legvégén történik értékesítés.
Azoknak nyújt nagyszerű megoldást az előre felvett videós prezentáció, akik nem akarnak webináriumot tartani. Ugyanazt a segítséget kapja meg az érdeklődő, amit egy élőben, online zajló eseményen adtunk volna, csak előre felvettük például Zoommal. Így létrehozunk egy narrációval ellátott videós tudásanyagot, amit később ösztönzőként használhatunk.
Az üzleti reggelik nagyon hatékony ösztönzők, kapcsolatépítésre is kiválóan alkalmasak. Ingyenes, de regisztrációhoz kötött eseményekről van itt szó, hisz a cél a kontakt adatainak megszerzése. Véleményvezéreket vagy vendégeket is meghívhatunk, hogy növeljük az esemény hatását. Az üzleti reggelin sem a szolgáltatásunkról, termékünkről beszélünk, hanem ismerkedünk a résztvevőkkel, miközben kvalifikáljuk őket.
Az online kérdőívek kitöltése is lehet ösztönző. Fontos, hogy a kérdőív a célcsoport problémáival legyen kapcsolatban, különben nem fogják kitölteni. Ebben az esetben figyelni kell arra, hogy szükség lehet egy, a célcsoport számára szintén releváns plusz ösztönzőre is a kitöltésért cserébe.
A know-how adatbázishoz való hozzáférés is jó lead mágnes lehet. A folyamat persze itt is változatlan, az érdeklődők regisztráció után kapják meg a hozzáférést, ami újabb MQL-t eredményez.
Az ösztönzők hatékony használata érdekében érdemes egyszerűsíteni a folyamatot. LinkedIn automatizálási szoftverek használatával könnyedén kiküldhetők a meghívók, a köszönő, és a lead mágnes linkjét tartalmazó üzenetek. Amikor pedig már nagy mennyiségű információval rendelkezünk, érdemes integrálni a LinkedInt egy CRM rendszerrel a hatékonyabb kezelés érdekében.
Az ösztönzők használata tehát kulcsfontosságú, hiszen segítenek abban, hogy az érdeklődők önállóan kvalifikálják magukat, megkönnyítve ezzel a sales és marketinges csapat munkáját.