Resend Blog

Hogyan lehet automatizálni a posztolást?

Written by Damjanovich Nebojsa | 2025.06.20. 6:30:00

Annak ellenére, hogy a közösségi média platformok napjainkban kiemelt szerepet játszanak a marketingstratégiában, meglehetősen kevesen használnak automatizálási szoftvereket. A mai napig sokan manuálisan, direkt posztolnak, mert nem is tudják, hogy ilyen lehetőségek vannak, nem használják ki az erre fejlesztett programok előnyeit.

 

Manuális posztolás hátrányai

  • Nagyon sokan nem szeretik, vagy félnek az automatizálástól, attól tartva, mi lesz, ha nem fogják tudni kontrollálni a “gépezetet”. Holott az ezek a szoftverek csupán  az általunk beállított parancsokat követik - egyszerű beállításokat kell végeznünk, nem programozásról van szó. Az így időzített posztok pedig biztosan közzé lesznek téve, nem kell attól tartani, hogy elfelejtjük.
  • Több profil kezelése esetén komoly kihívásokkal találkozhatunk marketing ügynökségként. A különböző felhasználói fiókok kezelése egyetlen böngészőben egyszerűen kivitelezhetetlen, többel történő bejelentkezés pedig rendkívül bonyolult. 

  • Autentikációs zavarokkal is találkozhatunk, ha  ki-be kell jelentkezni a profilok között. A LinkedIn esetében például, ha hibázunk, a rendszer belépésnél újbóli autentikációt kérhet, ami az ügyfélnek küldött e-mailben található kóddal együtt érkezik. Ebben az esetben zavarnunk kell az ügyfelet, amit mindenképp szeretnénk elkerülni.

 

Automatizálási szoftverek előnyei

Igaz, nincs annyi beállítási lehetőségünk a külső szoftvereknél, mintha direkt posztolnánk, ettől függetlenül még a “nagy” platformoknak is vannak együttműködő partnereik automatizálásra. Ezek számos előnnyel bírnak:

  • Lehetővé teszik, hogy több közösségi média platformot egyetlen felületen keresztül kezeljünk. Ez egyrészt időt takarít meg, másrészt egyszerűsíti a műveleteket, hiszen a felhasználónak csak egyszer kell regisztrálnia, és hozzá kapcsolhatók a különböző profilok.
  • Ezek a szoftverek egyfajta alapértelmezett nézetet kölcsönöznek a posztoknak, amit aztán kedvünkre finomhangolhatunk. Legyen szó LinkedInről, Instagramról vagy más platformról, minden posztot ízlésünk szerint formálhatunk - és kell is, hiszen mindenhol mást “szeret” az algoritmus.
  • Az időzítés is egyszerű: ha a hatékonyság növelése érdekében a posztokat előre megírjuk, időzíthetjük is azokat, így biztosítva, hogy rendszeresen friss tartalom jelenjen meg a közösségi média felületünkön.
  • Az ismételt posztolás funkció segítségével a korábbi sikeres posztokat újra felhasználhatjuk, ezzel növelve a tartalom további sikerét és az oldalunk népszerűségét.
  • Utóértékelés, analitika is nagyon jól nyomon követhető, és akár a megtérülést (ROI) is képes kimutatni, ami nagy segítség a továbbiakra nézve.
  • A legújabb generációs szoftverek már mobil eszközökre is optimalizáltak, így bárhol és bármikor elérhetőek. 

Ma már minden Magyarországon használt közösségi média platform megtalálható az automatizálási szoftverekben, amelyek közösségi média marketinget hatékonyabbá teszik, használd te is őket!