Lead generálás ábécéje

Hogyan lesznek leadek a website látogatókból? Tudjuk, hogy minden látogatóból nem lesz lead, de akkor mit kell tenni ahhoz, hogy beinduljon a lead generálás?

Van több lehetőség is, de most néhány olyan inbound marketing technikát mutatunk meg, melyeket egyik napról a másikra el tudod készíteni.

Keresőbarát website CMS

Nem szabad elfelejteni azt a tényt, hogy rettenetesen sok website létezik, nagyon sok versenytárs között kell kitűnni és látogatókat szerezni. Egy idézet szerint a weboldal egy zsákutca végén van. Ez azt jelenti, hogy csak azok tudnak róla, akik ott laknak a zsákutca végén, illetve akik néha benéznek a főutcáról.

Ezt a két dolgot nem szabad elfelejteni és egy olyan “automatikus folyamatot” kell felépíteni, ami állandó látogatottságot fog biztosítani.

Ez pedig az inbound marketing, ami segíteni fog abban, hogy elinduljon az a folyamat, amivel megnő a látogatottság és egyben a lead generálás lehetősége.

Még mindig látni a piacon olyan weboldalakat, ahol a fejlesztőik sajnos a saját tartalommenedzsment rendszerüket nem modernizálták. Ezért ezek nem is keresőbarát CMS-ek, majd a belőle készülő website-ok sem azok lesznek.

A WordPress alapban keresőbarát, de vannak még olyan plugin-ek is hozzá, melyek nagy segítséget nyújtanak, hogy a weboldal keresőbarát legyen.

Természetesen, egy website nem lesz jó helyen a keresőben csak azért, mert keresőbarát a CMS, amiben készült.

Keresőbarát content

Olyan tartalmat kell készíteni és úgy kell optimalizálni a keresőkre, hogy a megfelelő célcsoportot és buyer persona-t találd meg. Magyarul az a célcsoport, aki keres a keresőben, rád (a tartalmadra) találjon.

Gondold át, hogy ki a célcsoportod, mennyire bontható buyer persona-kra és minden tartalmat hozzájuk igazítsd.

Minden fix content, azaz a termékek, rólunk, szolgáltatások, nyitó oldal legyen keresőbarát. A dinamikus oldalak, amelyeket valamilyen gyakoriság szerint készülnek, mint pl. a blog, azok is keresőbarát formában jelenjenek meg.

Content megosztás

Az a publikált tartalom, ami keresőbarát, előbb-utóbb bizonyos kulcsszavakra a keresőben meg fog jelenni és hozni fogja a látogatókat. Ezt a tartalmat meg kell osztani a közösségi médiában is, ahol az érdeklődők a linkre kattintanak és a weboldaladra kerülnek.

A megosztásokat közösségi média marketing szoftverekkel érdemes csinálni, de manuálisan is megteszi. Az automatizmusok itt abban segítenek, hogy több platformon, gyorsabban lehessen dolgozni és az eredményeket összesítésben látni más marketing csatornákkal együtt.

PR, mint lehetőség

Jó megoldás lehet olyan esemény, vagy story publikálása, ami mindenképpen érdekes a célcsoportodnak és érdekes lesz a médiának is.

Ilyen kampányokat nem könnyű kitalálni, megszerkeszteni, valami struktúrába tenni és utána megírni azokat a közleményeket, amelyek bevonzzák a médiát érdeklődését. A megjelenéseken keresztül látogatók fognak érkezni a weboldaladra, ahol leadek lehetnek belőlük.

Tehát a PR használható látogatottság növelésében és érdeklődők generálásában is.

Nyereményjáték

A nyereményjátékot szinte mindenki ismeri, rengeteg formája létezik. Ha van némi látogató a weboldaladon, vannak követőid a közösségi oldalaidon, és van néhány ember a címlistádon, akkor elindíthatod ingyenes promócióval is. Persze, hatékonyabb a fizetős promócióval indított játék, mert azonnali eredményeket (regisztrációkat) hoz.

A nyereményjáték lényege, hogy látogatókat gyűjts a weboldaladra, ahol regisztrálniuk kell a játékra. Ezekből a látogatókból lesznek leadek.

Hírlevél

Vannak olyan cégek, akik nem tartják leadnek azokat, akik csak a hírlevélre iratkoztak fel, mert itt általában csak nevet és e-mail címet kérünk. Itt még nem teljesen látszik az “érdeklődés foka”.

Ha a hírlevél címlistádon vannak feliratkozók, akkor a hírlevélben használj olyan CTA-kat, amelyek egy landing oldalra vezetnek, ahol az olvasónak valami edukációs vagy érdekes tartalmat kínálsz. Mindenképpen csak egy form kitöltése után jusson hozzá a tartalomhoz, mert így kapod meg az igazi érdeklődőt.

Tehát a hírlevéllel is lehetséges lead generálást csinálni.

Fizetős reklám

Leginkább Google Ads vagy Facebook kattintás alapú kampányok hozzák az eredményeket, azaz a lead-eket. Display alapú kampányok csak abban az esetben megtérülhetnek ha remarketing típusúak, más esetben csak márkaerősítő jellegűek.

Itt is érdemes megjegyezni azt, hogy ne a szolgáltatás, vagy a termék oldalára vigyük a kattintókat, hanem inbound marketing eszközöket használva a landing oldalra, ahol ingyenes regisztráció után kínálunk valami értékes tartalmat letöltésre. Ha ez a tartalom érdekes lesz számukra, akkor többségük meg fogja adni az adatokat és ilyen módon tudsz leadeket generálni.

A fenti megoldásokkal lehetséges a lead generálás. Így tudod elindítani azt a félig automatizált folyamatot, amiből jönnek a website látogatók, amelyekből leadek lehetnek.